Home > εφημερίδες, media, MME, newspapers > ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ- ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ ΤΕΛΟΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ- ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ ΤΕΛΟΣ

Διαβάσαμε εδω

“Στο 23% ο Φ.Π.Α για προσφορές εφημερίδων!
Σημαντικές ανατροπές φέρνει η νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για το ΦΠΑ στον Τύπο για εφημερίδες και περιοδικά. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου τελικά τόλμησε και διαφοροποίησε το ΦΠΑ των προσφορών, από εκείνη της ύλης που περιέχουν τα έντυπα. Έτσι από την 1η Ιουλίου , ισχύει με βάση την 1100 απόφαση/ 24.06. 2010 του υπουργείου οικονομικών, με την οποία κοινοποιούνται άρθρα που εντάσσονται στο νόμο 3842/2010 ΦΠΑ ο ΦΠΑ στα έντυπα αυξάνεται στο 5,5% , όμως για τις προσφορές CD και DVD ανεβαίνει στο 23%! Η απλή έκδοση των εφημερίδων θα κυκλοφορεί με ΦΠΑ 5,5% , ενώ τα δώρα στην ενισχυμένη έκδοση θα έχουν ΦΠΑ 23%. Μετά από πολλά χρόνια φοροδιαφυγής και αθέμιτου ανταγωνισμού , με τις εφημερίδες να πουλάνε ταινίες και μουσική η κυβέρνηση λαμβάνει μια απόφαση που αποκαθιστά την τάξη στο χώρο του Τύπου. Στην απόφαση που υπογράφει ο Γ. Παπακωνσταντίνου αναφέρονται τα εξής στο άρθρο 61 : «Περαιτέρω, επισημαίνουμε ότι οι εφημερίδες και τα περιοδικά (Δ.Κ. 4902) υπάγονται στον υπερμειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. (5,5%), όσον αφορά στην αξία των εντύπων αυτών, ενώ διάφορα αγαθά που παραδίδονται μαζί με τα έντυπα αυτά υπάγονται στον οικείο συντελεστή, όπως π.χ. CD, DVD υπάγονται στον κανονικό συντελεστή (23%), προσδιορίζοντας ξεχωριστή φορολογητέα αξία για τα αγαθά αυτά, σύμφωνα με τη διαφοροποίηση της τιμής των εντύπων αυτών που περιέχουν και άλλα αγαθά, σε σχέση με την τιμή της απλής έκδοσης.»”

Καιρός ήταν να μπεί ένα τέλος στον ευτελισμό του τύπου. Με τις σακκουλιασμένες εφημερίδες – μπόγους των μερικών κιλών να έχουν καταντήσει  off shore αθέμιτα ανταγωνιστικά σούπερ μάρκετ ταινιών, μουσικών cd, βιβλίων κλπ με ειδικό φορολογικό καθεστώς, και να έχουν καταντήσει άνευρα και ασπόνδυλα δημοσιογραφικά διατεταγμένα εργαλεία ενημέρωσης, οι νέες φορολογικές διορθώσεις θα αναγκάσουν τους μεγαλοεκδότες-μπακάληδες των media στην Ελλάδα να επικεντρωθούν και να εμπλουτίσουν ποιοτικά, ποσοτικά, και θεματικά την δημοσιογραφική ύλη, “προιόν” για το οποίο υπάρχουν και αποτελεί μονόδρομο διαφοροποίησης και επιβίωσης μέσα στην συστημική τεχνολογική και οικονομική λαίλαπα που μεταλλάσει παγκοσμίως τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Ο χώρος των εργολαβικών ΜΜΕ στην Ελλάδα αρνείται πεισματικά να μεταλλαχθεί και να εναρμονιστεί στα νέα ψηφιακά και οικονομικά δεδομένα, συστήματα, και εργασιακές ρουτίνες, οδηγούμενος αργά αλλά σταθερά στην (οικονομική) αυτοκαταστροφή του. 

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: