Home > πασοκ, Εθνομηδενισμός, Παπανδρέου > Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ

Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ

October 26, 2010 Leave a comment Go to comments

Με το «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» ή «Υπέρ Πατρίδος το Παν» έχουμε το πρώτο πραγματικά ιστορικό με αλληγορική διάσταση έργο της νεοελληνικής ζωγραφικής.
Η δραματουργία της πολυπρόσωπης σύνθεσης κατάγεται από τη μεταβυζαντινή ζωγραφική και ειδικά από την Παναγία του ισχυρού μανδύα. Η Παναγία έχει απλωμένο τον μανδύα της κάτω από τον οποίο βρίσκουν προστασία οι πιστοί.
Εδώ τη θέση της παίρνει η αλληγορία της Ελλάδας, μια αρχαιοπρεπώς ενδεδυμένη και στεφανωμένη νέα γυναίκα που μόλις έχει αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της.
Η ιστορική υπόμνηση είναι σαφής. Τα ανοιχτά χέρια ορίζουν συμβολικά μαζί με τα βουνά τον πλατύ ορίζοντα. Ο κορμός μόλις αφήνει να διαφανεί τμήμα ενός δωρικού ναού.

Η αξία του έργου αυτού ως ιστορικού ντοκουμέντου θεμελιώνεται από τις πιστοποιήσιμες ταυτότητες των ατόμων που βρίσκονται συγκεντρωμένοι σαν πιστοί γύρω από τη νέα Ελλάδα. Η προσπάθεια ταύτισης δεν παρουσιάζει δυσκολίες γιατί υπάρχει ένα ερμηνευτικό κλειδί, και αυτό δεν είναι άλλο από τις ευρύτατα διαδεδομένες λιθογραφίες των αγωνιστών και φιλελλήνων που εξέδωσε σε τεύχη ο στρατιωτικός Karl Krazeisen στο Μόναχο -όπου κατοικούσε μόνιμα ο Βρυζάκης- μετά το 1828.

Ενδεικτικά αναφέρω τους Καραϊσκάκη και Μιαούλη. Η αυθεντικότητα των απεικονιζόμενων, στόχος αναμφισβήτητος του Βρυζάκη, κατατάσσει το έργο αυτό στις απαρχές της πρόθεσης για ανάδειξη του ατόμου-ήρωα μέσα από το σύνολο.

Λιγότερο ιδεαλιστικά, περισσότερο διδακτικά τα μικρά αυτά πορτρέτα αναδίδουν ένα άρωμα σεμνότητας και βαθιάς ανθρώπινης πίστης στην πατρίδα.

Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με υπεράνθρωπους ήρωες. Μόνη ηρωίδα η Ελλάδα

[…]

Χαζεύοντας την βαρετή “διακαναλική” αναμάσηση των γνωστών διλημμάτων “ΠΑΣΟΚ η Τάνκς, Χάος κλπ” και προσπαθώντας να καταλάβουμε “τί εννοεί ο ποιητής”, παρατηρήσαμε το μπλέ (πάλι καλά που δεν διάλεξαν κανένα λαχανοπράσινο) ύφασμα που έχει ο πρωθυπουργός για φόντο. Ο πίνακας «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» έχει αφαιρεθεί πλέον απο το γραφείο του πρωθυπουργού κατόπιν σχετικών εντολών. Όπως βλέπετε  ο πίνακας που βρίσκεται πίσω από τον πρωθυπουργό “μας” η έχει καλυφθεί τεχνηέντως η έχει εξαφανιστεί. Δεν άντεχαν το «Υπέρ Πατρίδος το Παν» . Οσο για ευγνωμοσύνη, καλύτερα να μην το αναλύσουμε.
Τυχαίο; Δεν νομίζω…
Τα εντεταλμένα έντυπα της δημοσιογραφίας ακολουθούν κατά γράμμα της οδηγίες του εθνομηδενισμού της παγκοσμιοποίησης.
Ας μην διαμαρτυρόμαστε. Ο ελληνικός λαός έκανε την επιλογή του και υπερψήφισε τη διάλυση της Ελλάδας. Όλα όσα έγιναν, γίνονται και θα γίνουν, θα είναι με δημοκρατικές διαδικασίες. Είναι οι ίδιες που ανέδειξαν και τον Χίτλερ. Που δεν είχε καταλάβει ότι ήταν ο ικανώτερος των “χρησίμων ηλιθίων”, καθώς εύστοχα αποκαλείται.

Χρησιμοποιήθηκαν ορισμένα σχόλια απο τον κο Κυπριανό Χριστοδουλίδη, σχολιαστή στο ρεσάλτο.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: